Header Anouk Lindenhaeghe

Communicatie die je hard/hart raakt

Door Anouk Dros

In januari 2016 begon ik als Manager Marketing bij Lindenhaeghe. Sindsdien houd ik me elke dag – met veel plezier – bezig met de (merk)strategie en merkbeleving van dit mooie merk. Ik kijk naar hoe klanten en andere stakeholders Lindenhaeghe ervaren en hoe we onze customer journeys kunnen verbeteren. Dankzij mijn fantastische collega’s, maar ook dankzij het vertrouwen van onze klanten, won ons merk door de jaren heen aan kracht. Opleidingsplatform Springest verkoos ons vijf jaar op rij tot Beste Opleider; een kroon op ons werk.

En binnen Lindenhaeghe was voor mij alle ruimte om te werken aan mijn visie: communicatie die je hart/hard raakt. Dat betekende vanuit onze stevige marktpositie bijdragen aan goede ‘harde’ organisatieresultaten, maar ook bijdragen aan het raken van het ‘hart’ van de klant.

Je kunt niet alles tegelijk

Als marketeer wil ik nu eenmaal alle mooie beloftes die we doen ook waarmaken naar onze klanten. En dat begint voor mij bij een goed product, en op de lange termijn lagen daar uitdagingen. Zo liepen we er tegenaan dat onze leeromgevingen en dashboards aan vernieuwing toe waren. Dat er stappen nodig waren op het gebied van IT. En ook de doorontwikkeling van onze digitale producten en virtual classrooms stonden al een tijdje op het programma. Maar de dagelijkse werkzaamheden gingen door, er kwam een Coronacrisis voorbij, we zaten in de drukste PE-periode ooit en je kunt nou eenmaal niet alles tegelijk.

Van ambitie naar fusie

Een beetje ambitie is mij niet vreemd en ik had een duidelijk beeld bij de gewenste doorontwikkeling van onze systemen. We waren dan ook met een ambitieus project gestart gericht op een nieuwe IT-architectuur. Maar dat project werd in het najaar van 2021 (nu een jaar geleden) on hold gezet door de aandeelhouders van Lindenhaeghe ‘vanwege ontwikkelingen’. Ik had nog geen idee om wat voor ontwikkelingen dat ging, maar ik voelde het enthousiasme over de kansen die dat ging bieden.

Dat het geen ontwikkeling was zoals we eerder hadden meegemaakt, werd mij na verloop van tijd wel duidelijk. In april werd ik betrokken en meegenomen in de plannen waar al maanden hard aan was gewerkt: een fusie met onze grote concurrent. Die ik natuurlijk nauwlettend in de gaten hield vanwege onderscheidend vermogen, maar ‘stiekem’ ook wel voor inspiratie.

Powerboost voor ons merk

Ik maakte kennis met de mensen achter onze concurrent Hoffelijk, werd geraakt door hun passie voor het vak en het toekomstbeeld dat zij schetsten voor de combinatie van beide bedrijven. Onder de naam waar ik al 6 jaar hard aan werkte. Een fusie als enorme powerboost voor ons merk; zij hadden immers de laatste jaren juist geïnvesteerd in IT en hadden al een fantastisch digitaal assortiment trainingen staan. En wat de uitdagingen van Hoffelijk betreft: de collega’s daar waren op zoek naar uitbreiding van het marktaandeel en klassikaal aanbod om nog meer mooie dingen te kunnen doen. En zo werd het woord ‘concurrent’ vervangen door ‘complementair’.

Samen kunnen we (bijna) alles

Het nieuwe Lindenhaeghe is inmiddels een feit. Met mijn oude én nieuwe collega’s sta ik aan de wieg van een bedrijf dat haar klanten op alle vlakken het beste te bieden heeft als het gaat om financiële vakbekwaamheid. Dat, met een Wft-marktaandeel van 65%, echt een verschil kan maken voor de belangen van financieel professionals van Nederland. Een prachtige uitdaging, waar mijn marketinghart sneller van gaat kloppen.

Ik ben er trots op dat we onder ‘onze’ naam nu ‘samen’ verdergaan. Ik zie een mooi en sterk merk waar ik me als Directeur Marketing als een vis in het water voel. En waar ik de luxe positie heb dat ik twee sterke marketingteams van leuke mensen vol talent en expertise mag samenbrengen tot één superteam. En dat superteam heeft deze website gemaakt.

Nieuw vs vertrouwd

We hopen dat deze website en alle informatie die we hierop delen, je meeneemt in ons verhaal. Hier beantwoorden we vragen, geven we updates en laten we zien wie we zijn. Graag maken we van ‘het nieuwe Lindenhaeghe’ voor iedereen het ‘vertrouwde’ Lindenhaeghe. Dat kan alleen als we het samen doen.

Samen met nog meer impact werken aan communicatie die je hard/hart raakt. Want, alleen als je geraakt wordt, kom je in beweging.

Overig nieuws

Nieuwe AI e-learning volledig toegespitst op financieel adviseurs
Nieuwsbericht
Op het SEH-congres introduceerden we onze AI e-learning speciaal voor financieel adviseurs.
PE-stuwmeer is een feit, oplossing ligt bij organisaties
Nieuwsbericht
Het CDFD heeft de cijfers over het eerste kwartaal van 2024 gepubliceerd. Eerder waarschuwden we...
Voor de 11e keer uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland
Nieuwsbericht
Op dinsdag 2 april vond de verkiezing tot Beste Opleider van Nederland plaats.