Interview met Patrick

Denk buiten de kaders zonder de kaders te verliezen

Interview

Patrick was werkzaam bij zijn vorige werkgever (een internetbureau) toen hij de opdracht kreeg om voor Hoffelijk een nieuwe website te maken. “Leuk project”, is hoe Patrick dit destijds omschreef, “maar die huisstijl kan beter”. Daarom ontwierp Patrick op eigen initiatief ook een nieuwe huisstijl, die hij samen met de website opleverde. Wetende dat Patrick inmiddels al vier jaar bij onze organisatie werkt, maakt overbodig om te noemen dat dit in goede aarde is gevallen.

Van fusie naar huisstijl

Tijdens de fusie van Hoffelijk en Lindenhaeghe is Patrick vanzelfsprekend betrokken geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Hierbij stond de herkenbaarheid van Lindenhaeghe enerzijds, en de touch van Hoffelijk anderzijds centraal. Niet alleen het logo moest anders, maar ook de kleuren en lettertypes zijn veranderd. “Het was leuk om aan zo’n groot project te werken en met logo’s en kleurstellingen bezig te zijn.” Dat dit ook betekende dat alle documenten en online uitingen aangepast moesten worden nam hij op de koop toe, zo vertelt hij met een knipoog.

Is dit echt het beste?

Een van de redenen dat Patrick bij ons zo goed op zijn plek is, is de continue uitdaging die hij ervaart. “Vroeger leverde ik een website op en werd ik bedankt, maar bij Lindenhaeghe is dat wel anders. Bij iedere oplevering, ongeacht het onderwerp, wordt tevens de vraag gesteld ‘Is dit echt het beste?’ We willen namelijk altijd het best mogelijke product leveren. We zien iedere oplevering of lancering dan ook als een verbetertraject, waarbij een fris stel ogen soms voor net dat beetje extra kwaliteit zorgt.”

Zo ook tijdens de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl, waar Patrick als gevolg van de fusie de afgelopen maanden mee bezig is geweest. “We hebben bewust gekozen voor Lindenhaeghe als naam, om zo de naamsbekendheid hoog te houden. Wel moest hier de herkenbaarheid van Hoffelijk natuurlijk in terugkomen.” Om dit te realiseren is er gekozen voor een iets meer open, vriendelijke en toegankelijke huisstijl. Hierbij heeft Patrick bewust geadviseerd om meerdere kleuren te gebruiken, in plaats van alleen maar rood. Op de vraag of er ook naar de concurrentie is gekeken volgt een duidelijk antwoord: “Ik weet natuurlijk precies hoe de huisstijl van anderen eruitziet, maar ik focus me liever op mezelf dan dat ik de concurrentie bestudeer. Zo dagen we elkaar uit buiten de kaders te denken zonder de kaders te verliezen.

Maak van kwaliteit een constant proces

Op de vraag wat Patrick als volgende project op zijn agenda heeft staan vertelt hij over het design van de nieuwe website en webshop. Ook moet nog gecheckt worden of de systemen helemaal voldoen aan de nieuwe huisstijl. Afsluitend grappen we over het project dat hem daarna te wachten staat, en dat dit vast zijn derde huisstijl-ontwikkeling wordt. Daarop antwoordt Patrick met een glimlach dat wéér een nieuwe huisstijl voorlopig niet nodig is, “al moet je er wel constant naar blijven kijken en deze blijven tweaken, om zo van kwaliteit een doorlopend proces te maken.”

Heb jij nog vragen over wat de fusie voor jouw organisatie betekent? Of wil je je mening over onze nieuwe huisstijl delen? Leuk, we horen graag van je.

Overig nieuws

Nieuwe AI e-learning volledig toegespitst op financieel adviseurs
Nieuwsbericht
Op het SEH-congres introduceerden we onze AI e-learning speciaal voor financieel adviseurs.
PE-stuwmeer is een feit, oplossing ligt bij organisaties
Nieuwsbericht
Het CDFD heeft de cijfers over het eerste kwartaal van 2024 gepubliceerd. Eerder waarschuwden we...
Voor de 11e keer uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland
Nieuwsbericht
Op dinsdag 2 april vond de verkiezing tot Beste Opleider van Nederland plaats.