
Van koffie naar een nieuwe baan
Toen Daniel nog bij een koffiezaak om de hoek van onze organisatie werkte, maakte hij geregeld een praatje met Algemeen Directeur Wesley. “We hadden direct een klik, dus toen Wesley vroeg of ik zin had in een nieuwe uitdaging bij Hoffelijk hoefde ik daar niet lang over na te denken.” Maar toen kwam na een maand of vier het nieuws van de fusie met Lindenhaeghe; was Daniel de uitdaging ook aangegaan als hij wist dat de fusie eraan zat te komen? En hoe heeft de fusie invloed gehad op zijn werkzaamheden? Daar hebben wij vandaag onder het genot van, jawel, een goede kop koffie een fijn gesprek over.
De fusie bracht leven in de brouwerij
Daniel heeft al eens eerder een fusie meegemaakt. Daardoor weet hij als geen ander dat een fusie veel impact kan hebben op de medewerkers. “In eerste instantie zette ik mij daarom wel even schrap. Wat zou de fusie voor mij betekenen? Krijg ik er nieuwe taken bij? En hoe zijn de nieuwe collega’s?” Deze onzekerheid sloeg bij Daniel al snel om in enthousiasme. “De boel werd letterlijk opgeschud. We kregen er een hoop cursisten bij en het was echt even flink aanpoten om alle nieuwe producten en processen te leren kennen. Dit gaf weer een hele andere dynamiek in het team en een extra uitdaging in het werk.“
Als eerste afdeling samen verder
Ondanks het feit dat de fusie vooral voordelen voor Daniel had, waren er natuurlijk ook uitdagingen. “Kort na de fusie zijn wij gevraagd om bij te springen op de supportafdeling van Lindenhaeghe. Waar andere teams rustig de tijd kregen om elkaar eerst te leren kennen en de processen op elkaar af te stemmen, moesten wij in twee verschillende systemen aan de slag. Bij ons ging het dus net andersom”, zo gaat Daniel verder, “maar dit maakt ook dat er lekker weinig ruimte is voor sleur.”
Als het aan mij lag, was het precies zo gegaan
Door het enthousiasme en de energie die Daniel uitstraalt vragen we hem ook naar zijn mening over de wijze waarop de fusie is uitgevoerd. “We hebben een paar keer de vraag gehad waarom we relatief lang hebben gewacht met de bekendmaking van de fusie. Dit was een bewuste keuze, omdat we de zaken goed voor wilden bereiden om zo een zo vlekkeloos mogelijke overgang voor onze cursisten te realiseren.” En hier is Daniel maar wat blij mee: “Om verwarring bij klanten te voorkomen is het goed om zaken in één keer om te zetten. Gewoon alles aan de achterkant regelen voor je overgaat, zodat je geen onnodige onrust creëert die wij aan de telefoon op moeten vangen.”
Is de fusie tussen Hoffelijk en Lindenhaeghe voor jou net zo vlekkeloos verlopen als voor Daniel of heb je nog een vraag? Kijk dan vooral eens bij onze veelgestelde vragen, of neem contact met ons op.